Τρίτη, 22 Απριλίου, 2025

Μεγάλο το κόστος από τις νέες ρυθμίσεις για τα ναυτιλιακά καύσιμα

Οι νέες ρυθμίσεις για τα ναυτιλιακά καύσιμα που θα ισχύσουν από την 1η Ιανουαρίου του 2020, στη βάση των οποίων θα απαγορεύεται η καύση οποιουδήποτε ναυτιλιακού καυσίμου με περιεκτικότητα σε θείο υψηλότερη του 0,5%, αναδεικνύονται εξαιρετικά απαιτητικές για τη διεθνή ναυτιλία.

Η εισαγωγή των καυσίμων χαμηλού θείου μέσα σε λιγότερο από επτά μήνες, σηματοδοτεί την μεγαλύτερη αλλαγή στον κλάδο της ναυτιλίας για περισσότερο από οκτώ δεκαετίες. Οι νέοι κανόνες θα επηρεάσουν τουλάχιστον 60.000 πλοία ανά τον κόσμο, με το πρόσθετο κόστος για τον κλάδο να υπερβαίνει τα 50 δισ. δολάρια.

Οι αλλαγές στους κανονισμούς υποχρεώνουν ένα μέρος του παγκόσμιου στόλου να στραφεί στα καύσιμα μειωμένου θείου, τα οποία όμως είναι ακριβότερα, όπως είναι το «marine gasoil (MGO)» και το «ultra low sulfur fuel oil (ULSFO)». Ήδη έχουν αρχίσει οι διαμαρτυρίες και οι προειδοποιήσεις για το βαρύ κόστος και υπάρχουν αιτήματα για αναβολή της εφαρμογής των νέων κανόνων.

Το εάν θα δοθεί παράταση δεν μπορεί κανείς να το πει. Και έτσι με μόλις επτά μήνες να απομένουν, οι προετοιμασίες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Οι ναυτιλιακές αρχίζουν να συμβιβάζονται με το νέο λογαριασμό αν και υπάρχει πια η παραδοχή ότι το κόστος θα πρέπει να μετακυληθεί σε έναν βαθμό τουλάχιστον στους πελάτες ανά την εφοδιαστική αλυσίδα. Ωστόσο για να συμβεί αυτό θα πρέπει να υπάρξει πλήρης διαφάνεια στο πόσα περισσότερα χρήματα δίνουν για να κρατήσουν τα πλοία τους εν πλω.

Στη βάση αυτή αναμένονται σημαντικές αυξήσεις στους ναύλους, οι οποίοι την τελευταία πενταετία παρέμεναν υπό πίεση ως αποτέλεσμα της περίσσειας προσφοράς και του πολέμου προσφορών. Αρκετές από τις κορυφαίες ναυτιλιακές του κόσμου αδυνατούσαν να εμφανίσουν κερδοφορία για μεγάλο μέρος της δεκαετίας και οι προοπτικές για τα οικονομικά αποτελέσματα έως και το 2021 δεν είναι ευοίωνες σε ένα περιβάλλον αισθητής επιβράδυνσης της παγκόσμιας οικονομίας και εμποριών εντάσεων ανάμεσα σε ΗΠΑ, Κίνα και Ευρωπαϊκή Ένωση.

By