Τρίτη, 22 Απριλίου, 2025

Φοροδιαφυγή: Οι 7 «ράμπο» των social media

Tα μέσα κοινωνικής δικτύωσης «καίνε» όσους ποστάρουν αγορές, πωλήσεις, γάμους ή άλλα στοιχεία της προσωπικής ζωής τους.

Οι εφοριακοί των social media καιροφυλακτούν και λαμβάνουν ειδοποιήσεις για όλους τους διασήμους και τους influencers κάθε φορά που κάνουν κάποια ανάρτηση. Αγορές αυτοκινήτων, το νέο σπίτι τους, το δαχτυλίδι του γάμου, οι εμφανίσεις σε νυχτερινά μαγαζιά, ακόμη και ποιους έχει χτενίσει ή μακιγιάρει ένας επαγγελματίας ελέγχονται από την ΑΑΔΕ. Μάλιστα πλέον η φορολογική διοίκηση μπορεί σε ελάχιστο χρόνο να βρει όλα τα οικονομικά και περιουσιακά στοιχεία για όλους τους ελεγχομένους, ενώ μέσω του κέντρου επιχειρήσεων μπορεί να συνδράμει live τους ελεγκτές σε οτιδήποτε χρειαστούν.

Λίγο η αφέλεια, λίγο ότι πιστεύουν πως κανείς δεν πρόκειται να τους εντοπίσει-ακουμπήσει, δίνουν μασημένη τροφή στον νέο ελεγκτικό μηχανισμό που σαρώνει το Διαδίκτυο για να βρει περιπτώσεις που όχι απλώς υπονοούν φοροδιαφυγή, αλλά ξεκάθαρα πλέον οι ίδιοι οι influencers δηλώνουν ότι «την σήμερον ημέραν ποιος πληρώνει;».

O πρωινός καφές λοιπόν για την ειδική ομάδα των ελεγκτών έχει αρκετό «κουτσομπολιό», που όμως οδηγεί στον περιορισμό της φοροδιαφυγής και φέρνει έσοδα στο Δημόσιο. Η επταμελής ομάδα «παίζει στα δάχτυλα» το Instagram, το TikTok και το Facebook και αποτελείται από νέους εφοριακούς-ελεγκτές που μπορούν να ξετρυπώσουν όχι μόνο από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και από αγγελίες ακινήτων και διάφορες ιστοσελίδες περιπτώσεις που οδηγούνται σε έλεγχο για παραβάσεις της φορολογικής νομοθεσίας.

By