Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

«Mayday-mayday» από την Olympic Air

 Τι μέλλει γενέσθαι με τη βιωσιμότητα της εταιρείας|Ποια είναι τα σενάρια που εξετάζονται

του Αντώνη Τάντουλου

 

fosphotos.com | Menelaos Myrillas
fosphotos.com | Menelaos Myrillas

Το όνομα Οlympic Air που κάποτε φιγουράριζε στην λίστα με τα περισσότερο αναγνωρίσιμα παγκοσμίως brand names μαζί με αυτό την Coca Cola, από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο ενδεχομένως να μην είναι πια εδώ…

Διότι στην περίπτωση που το Φθινόπωρο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού αποφανθεί αρνητικά για το deal με την Aegean Airlines, το οποίο και εκκρεμεί για μήνες, τότε ο βασικός μέτοχος της Olympic Air, δηλαδή  η Marfin Investments Group (MIG) θα αναγκαστεί να εξετάσει όλες τις επιλογές.

Ακόμη και το «λουκέτο», ρευστοποιώντας ταυτόχρονα τα περιουσιακά στοιχεία της ιστορικής αεροπορικής εταιρείας, συμπεριλαμβανομένου και του ονόματος, προκειμένου καταρχήν να κάνει αυτό που στην διεθνή ορολογία ονομάζεται stop loss (σταματώ να χάνω λεφτά) και κατά δεύτερο να μειώσει όσο το δυνατόν τα περίπου 125 εκατ. ευρώ που χρωστά έως τώρα η ΟΑ. Με την επισήμανση πως οι ζημίες για το 2012 ήταν 8,6 εκατ. ευρώ που προστίθενται στα 37,5 εκατ. ευρώ ζημίες της χρήση του 2011.

Το ζήτημα για το μέλλον αλλά και την βιωσιμότητα της εταιρείας άνοιξε πρόσφατα και επί της ευκαιρίας του ταξιδίου του Πρωθυπουργού στην Κίνα όπου εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από την Κινέζικη πλευρά μεταξύ άλλων και για την Olympic Air. Αλλα βέβαια είναι κοινό μυστικό πως η εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους Κινέζους συνήθως απέχει πολύ από τις τελικές υπόγραφες.

Πάντως τότε η MIG είχε διευκρινίσει πως είναι ανοιχτή σε όλες τις προτάσεις με την προϋπόθεση πως οποιαδήποτε κουβέντα δεν μπορεί να γίνει αν προηγουμένως δεν τελεσιδικήσει στην Ε.Ε. το θέμα της συνένωσης με την Aegean η οποία  παρεμπιπτόντως έχει καταβάλει ήδη προκαταβολή της τάξεως των 20 εκατ. ευρώ.

Όμως τραπεζικοί κύκλοι αλλά και διαχειριστές κεφαλαίων που έχουν μελετήσει τα οικονομικά δεδομένα θεωρούν εξαιρετικά απίθανο η OA να μπορεσει να συνεχίσει αυτόνομα την πορεία της τόσο εξαιτίας του οικονομικού περιβάλλοντος, όσο και των κεφαλαιακών αναγκών που πρέπει κάποια στιγμή να καλυφθούν μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου.

Ενδεικτική είναι η παρατήρηση της Grant Thorton στο σημείωμα του ισολογισμού που αναφέρει πως οι μέτοχοι της ΟΑ θα πρέπει να αποφασίσουν στην προσεχή γενική τους συνέλευση τη λήψη μέτρων για την οικονομική της υποστήριξη, καθώς τα ίδια κεφάλαιά της υπολείπονται του ήμισυ του μετοχικού της κεφαλαίου και το σύνολο του κυκλοφορούντος ενεργητικού της είναι μικρότερο από τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις της.

Πρόσφατα δε η ΟΑ ανακοίνωση πως σταματά τα δρομολόγια για Αθήνα και Ηράκλειο από την 14η Οκτωβρίου και από τις 30 Σεπτεμβρίου την πτήση για Ρόδο, στα πλαίσια του ανορθολογισμού του κόστους.

Μπορεί όμως η «Mayday» για την Olympic Air να έχει έρθει νωρίτερα.

 

 

 

 

 

(Visited 1 times, 1 visits today)
By