Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Συνάντηση Μ. Βαρβιτσιώτη με ΟΜΥΛΕ και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ

Θέμα της συνάντησης οι διαδικασίες αποκρατικοποίησης του λιμανιού του Πειραιά

peiraias640_250414

Προοδευτική είναι η πολιτική που καθιστά έναν τόπο επίκεντρο σημαντικών επενδύσεων, τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης στους εκπροσώπους της ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ), με τους οποίους συναντήθηκε σήμερα και στους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, Παναγιώτη Λαφαζάνη, Νίκο Συρμαλένιο και Ευγενία Βαμβακά, οι οποίοι συμμετείχαν στη συνάντηση και τη συζήτηση.

Η συνάντηση είχε ως βασικό θέμα τις διαδικασίες αποκρατικοποίησης του λιμανιού του Πειραιά, με τις οποίες τόσο η ΟΜ.Υ.Λ.Ε όσο και ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α έχουν εκφράσει την πλήρη αντίθεσή τους.

Όπως ανακοινώθηκε, κατά τη συνάντηση, ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ και οι υπόλοιποι θεσμικοί της εκπρόσωποι, ζήτησαν από τον υπουργό να σταματήσει η διαδικασία έγκρισης του φιλικού διακανονισμού, αλλά και της πώλησης του ΟΛΠ. Παράλληλα, επεσήμαναν ότι «η κυβέρνηση οφείλει να παρέμβει και να σταματήσει τις προκλήσεις με κλιμάκια εταιρειών να επισκέπτονται τον ΟΛΠ, κυρίως της Cosco, διότι θα υπάρξουν ανεξέλεγκτες αντιδράσεις από την πλευρά των εργαζομένων».

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Π. Λαφαζάνης, χαρακτήρισε τόσο τη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ στην Cosco, όσο και τις υπόλοιπες διαδικασίες που αφορούν το Φιλικό Διακανονισμό και την αποκρατικοποίηση του λιμανιού, ως «απανωτά σκάνδαλα» τα οποία, όπως είπε, θα διερευνηθούν σε βάθος από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ. «Δεν γίνεται να έχουμε αυτό το γκέτο της Cosco, γιατί πρόκειται για ένα γκέτο. Έχετε διαμορφώσει ένα γκέτο από όλες τις απόψεις, με μια σκανδαλώδη σύμβαση, την οποία και καταψηφίσαμε στη Βουλή. Εμείς είμαστε κατά και της εκχώρησης δραστηριοτήτων του λιμανιού του Πειραιά, αλλά και κατά του συνόλου εκποίησης του λιμανιού σε ιδιωτικά συμφέροντα». Παράλληλα, ο κ. Λαφαζάνης, σε άλλο σημείο της παρέμβασης του, σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει άλλη αντίληψη για το λιμάνι και για την πόλη του Πειραιά: «Εδώ θέλετε να κάνετε μια China Τown το λιμάνι του Πειραιά και προς τα εκεί οδεύουμε ολοταχώς. Ο δρόμος αυτός είναι ολισθηρός και δεν νομίζω ότι η πόλη του Πειραιά αξίζει να παραδοθεί σε Κινέζικα συμφέροντα».

Από την πλευρά του ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Ν. Συρμαλένιος, είπε ότι η κυβέρνηση δεν νομιμοποιείται να παίρνει τέτοιες αποφάσεις. «Περνάμε μία φάση πολιτική, η οποία είναι μία φάση μεταβατική. Όλοι καταλαβαίνουμε ότι η κυβέρνηση αυτή δεν έχει τη νομιμοποίηση να προχωρήσει σε τέτοιες συμφωνίες που θα δεσμεύσουν την Ελλάδα για τις επόμενες δεκαετίες. Δεν είναι δυνατόν σε μία κατάσταση ρευστότητας στο πολιτικό σκηνικό, έως ότου ο ελληνικός λαός να αποφανθεί για το ποια κυβέρνηση θέλει να χειριστεί τις τύχες του, να προχωράτε σε αυτές τις αποφάσεις», τόνισε.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης, από την πλευρά του, αναφορικά με την πολιτική που ακολουθεί στο θέμα του φιλικού διακανονισμού για τη συμφωνία με την Cosco για νέες επενδύσεις στον Πειραιά, ξεκαθάρισε ότι προοδευτική πολιτική για εκείνον είναι η πολιτική που καθιστά έναν τόπο επίκεντρο σημαντικών επενδύσεων. «Επενδύσεις οι οποίες φέρνουν πολλαπλά οφέλη όχι μόνο σε έσοδα, αλλά και σε θέσεις εργασίας. Τα νούμερα, άλλωστε, αποδεικνύουν ότι έχω απόλυτο δίκιο», σημείωσε. «Απόλυτο δίκιο είχαμε ως κυβέρνηση το 2008 όταν προχωρήσαμε στη συνεργασία με την Cosco. Από τότε μέχρι σήμερα αυξήθηκε κατά 130% η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά. Επιπρόσθετα, έχει αυξηθεί η διεθνής κατάταξη του Πειραιά ως διεθνές μεταφορικό κέντρο, ενώ με τις δυνατότητες που θα του προσδώσει η νέα επένδυση θα αναδειχθεί σε κυρίαρχο λιμάνι της Μεσογείου. Γι αυτό το λόγο θεωρώ ότι κινούμαστε στη σωστή κατεύθυνση», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Στη συνέχεια της ομιλίας του ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί τη μοναδική επιχείρηση που από το 2009 παραμένει σε διαρκή ανάπτυξη, σε αντίθεση με όλους του δείκτες της οικονομίας στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Υπογράμμισε, δε, ότι η πολιτική που ακολουθεί επιβεβαιώνεται και από άλλα πράγματα: «Αποδεικνύεται κατʼ αρχάς από το ενδιαφέρον που υπάρχει από πολύ μεγάλους διαχειριστές λιμανιών ανά τον κόσμο, στο διαγωνισμό αποκρατικοποίησής του» ανέφερε. «Το δείχνει, επίσης, το μέγεθος των αντιδράσεων που υπάρχουν από άλλα ανταγωνιστικά λιμάνια, ιδιαίτερα της βορείου Ευρώπης, σε σχέση με την έγκριση του Φιλικού Διακανονισμού από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Δεν ήταν λίγες οι φορές που ακούσαμε από Ευρωπαίους αξιωματούχους να λένε ότι δεν μπορούμε να σας εγκρίνουμε το φιλικό διακανονισμό γιατί αντιδρούν τα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Αμβούργου τα οποία βλέπουν ότι χάνουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα», σημείωσε. Εξέφρασε, παράλληλα, τη λύπη του για το γεγονός ότι στους ανταγωνιστές του λιμανιού του Πειραιά «κατατάχθηκε» και η ΟΜΥΛΕ η οποία προσέφυγε για τους ίδιους ακριβώς λόγους προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου επεσήμανε, τέλος, ότι ο μοναδικός τρόπος να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας για τη νέα γενιά είναι οι διεθνείς συνεργασίες και η προσέλκυση επενδύσεων.

 

By